FAQ

FAQ

Zdajemy sobie sprawę, że masz wiele pytań na temat działalności klubu, spotkań, członkostwa. Uwierz, każdy z naszych gości je ma. Dlatego przygotowaliśmy listę najczęściej zadawanych nam pytań wraz z odpowiedziami. Jeśli wśród nich nie znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania, śmiało skontaktuj się z nami! W końcu jesteśmy mistrzami komunikacji! 🙂

To nie tak. Jako członek Toastmasters Ty jesteś odpowiedzialny/a za swój rozwój. Tylko od Ciebie będzie zależało czy nauczysz się przemawiać, czy nie, korzystając z dostępnych narzędzi, planu edukacyjnego i pomocy innych, bardziej doświadczonych klubowiczów.

Aby być członkiem klubu, należy być pełnoletnim. Górna granica nie istnieje, a w klubach Toastmasters można spotkać pełen przekrój wiekowy osób.

Nie stosujemy żadnych zapisów. Każdy gość (i członek też) może przyjść na spotkanie „z ulicy”i każdy będzie mile widziany. Na Facebookowym profilu klubu, w zakładce „wydarzenia” znajdziesz zaplanowane spotkania na kilka miesięcy naprzód. Miło nam będzie, jeśli zadeklarujesz swą obecność na którymś (każdym?) z nich.

Nie mamy wykładowców ani egzaminatorów. Dzięki świetnie przygotowanych materiałom uczymy się nawzajem. Występując na klubowej scenie uczymy się aktywnego słuchania, organizacji przemówienia, realizacji jej w czasie. Otrzymujemy wyczerpujące informacje zwrotne na temat naszych postępów i wskazówki do poprawy. Praktyka czyni mistrza.

Nie. Możesz przystąpić do klubu bez względu na to na jakim poziomie jako mówca jesteś. Zróżnicowanie poziomów to idealne środowisko do rozwoju, w którym każdy członek, bez względu na poziom, wiele się uczy. To jedna z tych rzeczy, które czynią naszą organizację unikatową.

Nie. W Toastmasters wiele możesz, ale nic nie musisz. Zakładamy jednak, że przychodząc do klubu właśnie taki masz cel – nauczyć się występować przed publicznością. 

Nie. Każdy gość może przyjść na klubowe spotkania i nie ponosi w związku z tym żadnych kosztów. Dopiero gdy gość zdecyduje się na dołączenie do organizacji chcąc realizować program edukacyjny (i otrzymywać wszystkie związane z tym przywileje) wnosi opłaty członkowskie.

Tych rzeczy jest wiele, ale 3 najważniejsze to:

1.Cena. Większość szkoleń to kilku- lub kilkunastodniowe kursy, których ceny są bardzo wysokie. W Toastmasters półroczna składka członkowska wynosi 180 zł (dla stałego członka, dla nowego opłata jest nieco inna – patrz poniżej).

2. Praktyka. W Toastmasters uczymy się głównie poprzez praktykę. Będąc członkiem organizacji nie siedzisz “na szkoleniu” i nie słuchasz jak wykładowca dzieli się swoją wiedzą. Stawiamy na praktykę, uczymy się od siebie nawzajem według ściśle wytyczonych kryteriów, dzięki której szybciej się rozwijamy.

3. Informacja zwrotna. Podczas każdego spotkania, bez względu na rodzaj pełnionej roli (mówcy czy, oceniającego mowę czy członka zespołu oceniającego), po występie otrzymujemy wiele informacji zwrotnych. Dzięki temu w stały sposób mamy możliwość weryfikowania doskonalenia swoich umiejętności. 

Nie. W Toastmasters wiele możesz, ale nic nie musisz. Ty decydujesz jak często uczestniczysz w klubowych spotkaniach, jakie role będziesz podejmować, słowem – ile czasu i energii przeznaczysz na rozwój.

Korzyści jest naprawdę wiele, a każdy klubowicz może wyciągnąć to, co dla niego jest najpotrzebniejsze. Do wyboru masz jedną z 11 ścieżek edukacyjnych zajmujących się kompleksowym rozwojem mówcy i lidera. Oprócz wzrostu pewności siebie, udoskonalenia autoprezentacji, zwiększenia kompetencji w poszczególnych dziedzinach, rozwijasz swoje kompetencje miękkie. Spotykasz ludzi o podobnych celach i ambicjach, jednym słowem budujesz swój networking. 

Składka dla całkowicie nowego członka to 360 zł. Na to składka się:

1) Wpisowe 100 zł – jest to opłata jednorazowa, którą płaci się za pierwszym razem. Dzięki temu opłacamy koszty m.in.: poczęstunku , materiałów papierniczych, materiałów reklamowych, itp.
2) 260 zł za samo członkostwo – w tym: 80 zł opłata rejestracyjna w systemie Toastmasters plus opłata za całe 6 miesięcy. Wg wzoru 30 zł x 6 miesięcy = 180 zł oraz (przelew 65 USD do USA).
(Jeśli starujesz w naszym Klubie w miesiącach innych niż kwiecień lub październik, to zapytaj Prezesa o wysokość składki adekwatną do okresu pozostałego do końca naszego okresu rozliczeniowego).

Stały członek klubu co pół roku uiszcza wpłatę 180 zł.

Dlaczego takie wielkości?
Większość opłat przesyłamy do centrali Toastmasters. Tylko wtedy dany członek jest w nim oficjalnie zarejestrowany we wszystkich systemach. Rejestrujemy nowe osoby na: www.toastmasters.org.
Składki są wyliczane w USD i wyglądają następująco:
– wpisowe 20$. Wg obecnego kursu to około 80 złotych,
– członkostwo 7,50$ za jeden miesiąc. Wg obecnego kursu dolara to około 30 złotych.